پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4406
-
الف
+

جشنواره فیلم «بغداد» با نمایش «بادیگارد» آغاز شد

با نمایش فیلم سینمایی «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا هشتمین دوره جشنواره فیلم «بغداد» افتتاح شد.

با نمایش فیلم سینمایی «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا هشتمین دوره جشنواره فیلم «بغداد» افتتاح شد.

به گزارش آی‌فیلم، مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور نمایندگان سفارت‌های فرانسه، هلند، آمریکا و تعدادی از هنرمندان و مسئولان تشکل‌های فرهنگی و هنری کشور عراق و ابراهیم حاتمی‎کیا در شهر بغداد برگزار شد.

ابراهیم حاتمی‎کیا درباره حضور «بادیگار» در این جشنواره گفت: سیار خرسندم از این که «بادیگارد» به کشور عراق آمده است. من تا به حال ۱۸ فیلم ساخته ام که در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی حضور داشته‌اند، اکنون نیز دلم می‌خواهد واکنش مردم عراق نسبت به «بادیگارد» را ببینم و امیدوارم آنها از این فیلم استقبال کنند.

موضوع «بادیگارد» درباره یک محافظ شخصی به نام «حیدر» است که وظیفه حفاظت از مسئولان بلندپایه کشور را برعهده دارد. حیدر که شخصیتی آرمانگراست، مسائلی را در کارش می‌بیند که او را نسبت به کارش دچار تضاد و شک و تردید می‌کند.

«بادیگارد» که پیش از این علاوه بر ایران، در کشورهای کانادا، استرالیا، انگلیس و لبنان نیز اکران شده است، در بخش سودای سیمرغ سی‌و‌چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در شش بخش نامزد سیمرغ بلورین شد. این فیلم دو سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و جلوه‌های ویژه بصری و بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خود اختصاص داد.

گفتنی است، هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «بغداد» با شرکت ۱۷۵۰ فیلم در بخش‌های مختلف داستانی، کوتاه، بلند و مستند و با شرکت چهار فیلم از ایران در شهر بغداد در حال برگزاری است.

ص گ / ح ی

نظر شما
ارسال نظر